N-VA Groot-Zandhoven was aan het werk tijdens de boomplantdag

Op 10 november 2011

Een 300-tal Zwarte Elsjes dienden op zondag, 6 november ’11 in de nabijheid van de Cauwenberglei in Pulle gepland.
N-VA Groot-Zandhoven stak de handen uit de mouwen en nam deel aan deze actie. De partij klaagt hiermee ook de onvergunde kap van 13 lindebomen in de Kerkstraat in Massenhoven aan. Enkele weken voordien kapte men in opdracht van de gemeente de bomen langs deze straat. Maar enkel voor het rooien van de bomen vanaf de brug tot aan het Albertkanaal verleende het Agentschap voor Natuur en Bos een vergunning. Parallel met het Albertkanaal is er geen voetpad. Voor de bomen die daar groeiden, leverde het Agentschap voor Natuur en Bos geen vergunning. Toch werden deze bomen gekapt. Een fout!

Het N-VA-bestuurslid Peter Antonissen woont in de Kerkstraat. Hij betreurt de fout. Peter weet dat het anders kan en verwijst naar eerdere verbeteringswerken aan stoepen in de buurt. We laten Peter aan het woord: ‘Aan de lagere school was er hetzelfde probleem. Daar werd de stoep herlegd. De wortels werden daar afgekapt. De bomen konden blijven staan.’ Terecht stelt hij dan ook de vraag: ‘Waarom kon dat hier niet? Wij hebben nu meer geluidsoverlast en veel meer stof.' Deze bomenrij vormde immers een buffer tegen het drukke verkeer op de brug en de autosnelweg. De bomen vingen veel fijn stof op dat nu dreigt in Massenhoven dorp terecht te komen.

N-VA Groot-Zandhoven hoopt dat de aangeplante bomen tijdens de boomplantdag meer kans krijgen dan de ongelukkige lotgenoten in Massenhoven.

Zie ook ons fotoalbum