Programmavoorstelling voor leden en symphatisanten

Op 11 oktober 2012

In aanloop naar de verkiezingen stelt N-VA Zandhoven, als enige partij in Zandhoven, zijn programma voor aan de kiezers in Zandhoven.

Heel wat leden en niet-leden, zelfs kandidaten van andere lijsten, vonden de weg naar de parochiezaal in Viersel. Na een kort welkomstwoord van Conny Van den Heuvel werd er een korte presentatie gehouden door enkele kandidaten.

Bart Van den Bergh ging dieper in op het woonbeleid. Een programmapunt dat zeker in de komende jaren zeer belangrijk zal zijn. Alternatieve woonvormen, zoals co-housing en kangoeroewonen, zullen hun intrede doen. Hoe gaan we daar in de toekomst mee omgaan?

Pieter Helsen hield een korte uiteenzetting over de mobiliteitsproblemen die zich aanbieden de komende legislatuur en hoe N-VA Zandhoven daar toch enkele oplossingen op heeft bedacht. Oplossingen die vooral in overleg met de burger een plaats kunnen krijgen.

Lydia Fleurent en Joris Peeraer, beide werkaam in de sociale sector,  hielden een deskundig betoog over het sociaal beleid in onze gemeente. Een sterker OCMW en daadkrachtige veranderingen in het beleid zullen de vergrijzing alsook de verzilvering in onze gemeente kunnen opvangen. Indien onze gemeente daarin investeert zullen wij ook onze doelstelling, om een dementievriendelijke gemeente te worden, behalen.

Tenslotte bracht Tony, als voormalig politieman, een duidelijke boodschap naar elke bewoner van Zandhoven. De politie is er voor de burger, ook in Zandhoven. Iedereen kan een techno-preventief bezoek aanvragen, om zo onze gemeente weer een beetje veiliger te maken.

Het aandachtige publiek werd echter verrast door een bezoek van onze premier, die was uitgenodigd door onze lijsttrekker, Geert Van Laer, om enkele lokale thema’s met dhr. Di Rupo te bespreken. Deze toch wel opmerkelijke discussie werd met veel aandacht gevolgd door de aanwezigen.

Na dit blitsbezoek van onze premier werden de dorstige kelen gesmeerd om na een pauze enkele vragen af te vuren over het Programma van N-VA. Deze werden met veel interactie van het publiek beantwoord.

Om af te sluiten had onze voorzitter nog een liedje ingestudeerd, om met een amusante noot onze programmavoorstelling af te sluiten.

De boodschap die N-VA Zandhoven vooral wou meegeven was om met verantwoordelijkheid, communicatie en initiatief naar de komende verkiezingen te gaan, om zo constructief mee te werken aan een beter, anders Zandhoven.