Uitbreiding van de industriezone aan de Vaartstraat

Op 29 september 2013

Ter hoogte van de Vaartstraat in Massenhoven wil men de bestaande industriezone verder ontwikkelen. Op de gemeenteraad van september werd een vraag tot studie door de meerderheid (CD&V) op de agenda geplaatst.

Jammer genoeg hebben bewoners en omwonenden van de Vaartstraat dit via de pers of ons moeten vernemen. Een eenvoudig schrijven met enige toelichting vanuit de gemeente had toch wat verontwaardigde of ongeruste reacties kunnen vermijden. Het Orgacom dossier zit in Massenhoven nog vers in het geheugen!

Indien goed doordacht kan dit een katalysator zijn voor meer lokale jobs. Ook de mogelijkheid om enkele zonevreemde bedrijven in Zandhoven te herlokaliseren is een goede zaak. Daarom heeft N-VA Zandhoven een positief stemadvies gegeven op de gemeenteraad. Mede ook omdat de gemeente zal samenwerken met POM Antwerpen en NV ‘De scheepvaart’.

De zonevreemde bedrijven moeten worden betrokken in dit overleg. Zo kan men een mogelijke verhuis voor deze firma's extra motiveren door in hun noden te voorzien. De ligging nabij het oprittencomplex van E313, oppervlakte of voorzieningen op het nieuwe industrieterrein kunnen belangrijke factoren zijn.

N-VA Zandhoven hoopt oprecht dat de meerderheid een open communicatie zal voeren in dit belangrijke dossier. Wij vragen dan ook om een vertegenwoordiger uit de oppositie af te vaardigen in het overleg. Deze partijen vertegenwoordigen tenslotte 56% van de bevolking! En er blijven toch belangrijke vragen bestaan aangaande veiligheid en mobiliteit, waarin de oppositie ook nuttige ideeën kan aanbrengen.

Pieter Helsen