Minister Weyts investeert € 286.836 in Vrij Technisch Instituut in Zandhoven

Op 7 oktober 2021, over deze onderwerpen: In de pers, Over ons

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 286.836 in Vrij Technisch Instituut in Zandhoven. “Wij bouwen verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”, zegt Weyts.

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Zandhoven ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 286.836 in Vrij Technisch Instituut in Zandhoven. Concreet gaat het om het vervangen/aanpassen van de elektriciteitsinstallatie, werken aan de centrale verwarming, plaatsen van een nieuwe sportvloer en relighting.

Als lokale N-VA-afdeling verwelkomen wij deze investering van de Vlaamse Regering.

"Kwalitatieve schoolgebouwen en sportruimte zijn voor N-VA Zandhoven een belangrijk aandachtspunt. Met deze investering van onze minister in onze schoolinfrastructuur kan de school zijn vooraanstaande rol in onze gemeente verder uitbouwen", zegt N-VA afdelingsondervoorzitter Conny Van den Heuvel.

“Goed nieuws voor de leerlingen en leerkrachten van alle betrokken scholen: zij krijgen nu betere schoolgebouwen”, zegt minister Weyts. “Wie inzet op de kwaliteit van ons onderwijs, moet ook inzetten op de infrastructuur van ons onderwijs.”