Minister Weyts investeert in nieuwe sportinfrastructuur in Zandhoven

Op 15 juli 2022, over deze onderwerpen: In de pers, Over ons, Publicaties

Vlaams minister van Sport Ben Weyts investeert fors in sportinfrastructuur. “Ook Zandhoven deelt mee in de koek” zegt Conny Van den Heuvel, ondervoorzitter van N-VA Zandhoven. Met € 185.012 aan Vlaamse steun voor HC Blackbirds kunnen ze een tweede hockeyveld en de daarbij horende, noodzakelijke technische sportvoorzieningen aanleggen. Zonder dat veld kan de club de kwalitatieve werking niet meer volhouden. Het tweede hockeyveld kan naast het bestaande clubhuis gebouwd worden. Om de kwaliteit voor de leden en de toekomstige professionalisering nog op te drijven, kiest de club voor een state-of-the-art waterveld.

Sportspurt is een nooit geziene investering van 185 miljoen euro die voor elke sportende Vlaming moet renderen”, zegt Vlaams minister van Sport Ben Weyts. “We zetten de inhaalbeweging in meer en betere sportinfrastructuur onverminderd verder, ook in Zandhoven.”

“Hockeyclub Blackbirds uit Zandhoven blijft maar groeien. De verhuis naar de voormalige voetbalterreinen van K. Massenhoven VC betekende voor de club een bijkomende wind en extra impuls. Het ledenaantal blijft dan ook jaar na jaar toenemen en ondertussen telt de club ook enkele kampioenenploegen in hun rangen. De nood aan een tweede kunstgrasveld wordt zo alsmaar groter. Onze afdeling heeft mee voor dit dossier geijverd en is dan ook blij dat Vlaams minister van Sport Ben Weyts gehoor geeft aan de oproep om deze sportvereniging de nodige steun te geven om verder te groeien en te bouwen aan het succesverhaal. Dankzij deze investering in een state-of-the-art waterveld kunnen de Blackbirds hun kwalitatieve jeugdwerking blijven aanbieden. Een sportieve garantie dat de Zandhovense jeugd zich kan blijven uitleven op het hockeyveld”, zegt Van den Heuvel tevreden.

“Met onze Sportspurt zetten we de inhaalbeweging verder door voor meer en betere sportinfrastructuur”, zegt Vlaams minister van Sport Ben Weyts. “We investeren fors om comfortabele sportinfrastructuur dicht bij huis te realiseren.”