N-VA Zandhoven doneert fietsen aan kinderfietsuitleendienst Op Wielekes

Op 20 april 2021, over deze onderwerpen: Activiteiten, In beeld

Op de gemeenteraad van 15 oktober keurde de voltallige N-VA-fractie de toetreding tot de kinderfietsuitleendienst Op Wielekes goed. Een kinderfietsuitleendienst of velotheek is eigenlijk een bibliotheek voor kwalitatieve kinderfietsen. Inwoners van Zandhoven zullen er in de toekomst een kinderfiets voor hun kinderen of kleinkinderen (2-12 jaar) kunnen ontlenen tegen een kleine bijdrage.

“Als N-VA zijn we ontzettend blij met dit initiatief”, zegt N-VA raadslid Ward Peeters die zelf een fietsfanaat is. Er zijn tal van voordelen verbonden aan een velotheek. Zandhovense kinderen zullen altijd kunnen beschikken over een kwaliteitsvolle kinderfiets op maat, zonder dat de ouders of grootouders verplicht zijn om telkens een nieuwe fiets te kopen. De fietsen worden bovendien ook  goed onderhouden, zodat de kinderen veilig op pad kunnen.”

“Maar er is ook een win voor het milieu”, vult fractievoorzitter Monique Suls aan. “Oude en ook kapotte fietsjes krijgen namelijk een nieuw leven. Daarnaast zorgt dit project ook voor tewerkstelling van kansengroepen uit onze regio, een dubbele win dus.”

N-VA Zandhoven gaf het nieuwe project alvast een duwtje in de rug en schonk enkele kinderfietsjes aan de velotheek.

Daarnaast steekt onze afdeling ook de handen uit de mouwen. Mensen die graag een fietsje willen schenken aan dit topinitiatief maar niet de tijd noch de organisatorische mogelijkheden hebben, kunnen een mailtje sturen naar zandhoven [at] n-va.be. Wij zorgen voor de ophaling aan huis!

Meer info vind je hier: https://www.opwielekes.be/waar/zoersel-malle-schilde/